Pentru proprietarul afacerii, franciza este un mod de extindere a afacerii. Pentru francizat, riscul de eșec este mult mai mic atunci când pornești o afacere în franciză decât una proprie fiind o oportunitate de a deschide și a conduce o afacere sub o marcă recunoscută.
A avea o franciză nu se rezumă doar la dreptul de a folosi numele și logo-ul brandului, ci și la adaptarea afacerii la cerințele francizorului. Francizatul va avea mereu suport din partea francizorului - cum ar fi cursuri de formare profesională pentru francizat și angajații lui; campanii promoționale pentru a sprijini creșterea vânzărilor.
O franciză se deschide atunci când francizorul autorizează un francizat să utilizeze marca și metodele sale de organizare a afacerii. În contrapartidă, francizatul plătește francizorului o taxă de intrare în rețeaua de franciză (numită taxă de franciză - entry fee) și o taxă periodică (numită redevență - royalties).
Principiile de bază privind cooperare în sistem de franciză
Cadrul juridic
Prin Ordonanța nr.52 din 28 august 1997, privind regimul juridic al francizei în România, se definesc următorii termeni:
Francizorul este un comerciant care:
Beneficiar este un comerciant, persoană fizică sau juridică, selecționat de francizor, care aderă la principiul omogenității rețelei de franciză, așa cum este ea definită de către francizor.
În limbajul uzual, beneficiarul unei francize se mai numește și francizat sau francizer.
DSC SERVICE
Ce este franciza?
Franciza este o modalitate de dezvoltare a unei afaceri. Partenerii acestei strategii sunt un francizor - proprietar al unei mărci și deținător de know-how și un comerciant independent care se numește francizat.
Oferta franciza DSC Service
Termen contract: 3 ani
Exclusivitate teritorială
Instruire / training gratuit
Experiență anterioară: nu este nevoie
CONTACT
Ploiești, Str. Grigore Cantacuzino, Nr. 158,Jud Prahova
E-mail: dsc[at]indreptariauto.ro
Telefon: 0740.159.274